3 MÅNADER

HURRA!
Idag blir lilltjejen hela tre månader gammal! Passade på att gå ner till BVC på den öppna mottagningen. Det var inte en kotte där så det gick jätte fort. Vägde 7585g, var 64 cm lång och fick ta två sprutor vaccin som gjorde jätte ont.

Efter lunch tog vi en promenad ner till badet där Cathrine och barnen höll till, men det skulle jag inte ha gjort. Fläktade knappt någonting och var fullproppat. Inte alls särskillt mysigt. To Bad. Knatade hem igen efter någon timme bara, då Nellie bara skrek och skrek. Så jäkla jobbigt när folk inte kan sluta stirra.
Liksom, NEJ jag nyper inte ungen. Gah.

Bakat en kladdkaka som ska avnjutas med en kaffe latte straxt... Så jekla fika sugen :P
Men innan tänkte jag bara sammanställa Nellies utveckling so far...

♥ Hon är i stort sett helt stabil i nacken

♥ Sträcker ut och leker med tungan, suger på överläppen händerna och nappen.

♥ Ler, skrattar och "jollrar" en hel del.

♥ Kan snart vända sig från rygg till mage. Vääääldigt nära.

♥ Griper efter saker man håller upp framför henne.

♥ Sitter framåt i bärselen. Som hon älskar.

♥ Häver sig upp, som situps i babysittern

♥ Har smakat på vatten. Och dricker två mål ersättning om dagen.

♥ Har klarat sig utan mamma i fem timmar.

♥ Sover längre pass, vaken längre pass.


Nu kommer jag inte på nåt mer och kaffet ropar på mig i köket.
Tjingeling ;)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0