DOPSNACK

Lämnade lyan en stund och var uppe och hälsade på Nellies gammelmormor och gammelmorfar, vi drack kaffe, åt småkakor och pratade lite om Nellies dop.
Prästen ringde nämligen tidigare under dagen och bokade in oss för ett dopsamtal den 5e augusti, och då kan det ju vara bra och vara lite förbredd tänkte jag.

Vad beyder dopet för mig?
För mig är det egentligen inget kristet, utan mer en tradition som följer med sedan långt tillbaka. Dessutom så tycker jag att det är en fin gest om man kan kalla det så, att välkomna barnet till den nya familjen.

Vilka psalmer ska jag välja?
Jag har funderat på det ett tag och de två psalmerna jag känner passar bäst för oss är "Gud som haver barnen kär" & "Tryggare kan ingen vara" sedan skulle jag nog vilja ha en sång som t.ex Idas sommarvisa eller något liknande.

Vem ska göra vad?
Vi har den äran att ha så fina och snälla familjemedlemmar som vill vara med och hjälpa till vid dopet, så jag har valt att dela upp sysslorna lite grann.

♥ Gammelmormor gör tårtor
♥ Mormor och Farmor bakar bullar
♥ Jag och Cath bakar kakor
♥ ...och resten köper vi... ;P

Dopklänningen har Farmor Yvonne sytt klart!!!
Så himla fin ♥

Vad ska jag ha på mig?
Ingen aning, kollat bubbleroom.se och nelly.se men jag är för feg för att beställa hem, för ingenting sitter väl som på modellerna!? Får ge mig ut på jakt nästa vecka när lönen kommit istället... ;)
Någon söt liten klänning måste det ju bli ialla fall...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0